perjantaina, marraskuuta 26, 2010

Ottaa päähän

Pariisin roskalaatikoita.

Varokaa  Fanboxia!   Se   varastaa sähköpostiosoitteita ja lähettää   roskapostia.  Jos   minun  nimissäni  tulee  Fanboxilta viesti,   älkää avatko  sitä, vaan   laittakaa se roskikseen  saman tien.   Lisää tietoa  asiasta Consumer Fraud Reporting -sivustolta.

Toinen asia mikä ottaa päähän, on  Buffalon  verkkokiintolevy ( Linkstation Live  LS-CHL).   Olen tallentanut  sinne  digivalokuvani.  Yllättäen   se  kehitti  salasanan valokuvakansiolle, jolla ei  ole aikaisemmin ollut salasanaa.    Minä  pysty avamaan kansiota, koska en tiedä  Buffalon  keksimää salasanaa. Se ei ole mikään    omista salasanoistani.   Onni onnettomuudessa että kaikki valokuvani eivät ole siinä kansiossa.  

Buffalon verkkokiintolevyn resetoiminen tehdasasetuksiin ei onnistu.   Eikä ole  onnistunut lukemattomilta muiltakaan käyttäjiltä. He  valittavat samaa ongelmaa  Buffalon  tukisivuilla.  Sieltä ei saa järkevää vastausta.  Ainoa vastaus minkä olen löytänyt:  lähettäkää se kiintolevy meille.   Koko työpäivä on mennyt hukkaan, kun olen  yrittänyt ratkaista ongelmaa.  Että osaakin raivostuttaa!    Päätä puristaa rengas ja   iho  valuttaa kylmää tietokonehikeä.

6 kommenttia:

Ripsa kirjoitti...

Oliko tuo asema nyt se, jota taannoin suosittelit minulle? En onneksi ehtinyt toimia vielä. Tai siis laiskuuttani en tehnyt mitään.

Mutta tuollaisia vissiin sitten tulee.

Anita Konkka kirjoitti...

Taisi olla juuri se. Sitä ei siis kannata ostaa, koska tukipalvelut ovat niin kehnot.

Eljas Verve kirjoitti...

Nörtit! Emme koskaan pääse heidän jäljilleen... :)

Juhani Tikkanen kirjoitti...

Kiitti vinkistä; ohimennen jo katselin kyseisen värkin mainosta. Ostopäätös hyytyi siksi, että verkkokovalevy on verkossa, meidän tapauksessa samassa mistä kurkimme ulkopuolisia vaaroja ja vakoilijoita ja muita rosmoja. Sama ongelma jossain muodossa koskee myös USB tikkuja joskus.

Mietin että saako sen verkkokovalevyn sieltä pois ja liitetyksi jonkun tietsikan kakkoslevyksi? Jos salasana on vain sen värkin kättelyraudalla eikä kirjoitettu kovalevyn omiin sektoreihin, niin se voisi näkyä.

Mutta sen jälkeen mitä sille sitten tekisi. Jollei jättäisi kakkoslevyksi.

Tietämättä minkälainen kaapeliliitäntä siinä on ja vaatiiko kyseinen kovalevy jotakin siitä törpöstä ulkoisesta pönttö-iivarista.

Eli otan siis osaa. -Onko se värkki muuten Made in China? Kiinahan on hiljalleen noussut pahimmaksi tietsikoiden kyttäriksi?

Anita Konkka kirjoitti...

Se on Made in Japan, toiminut kaksi vuotta ihan hyvin ja nyt päättänyt, että kuvia ei mulle enää näytetä. Enkä millään konstilla pääse muuttamaan asetuksia, koska en ole enää kansion omistaja. En ymmärrä millä konstilla minulta on viety omistajuus. Olen jo kolme päivää yrittänyt ratkaista ongelmaa, mutta eipä vain ole ratkennut.

Nää verkkojutut voivat olla petollisia. Pari kuukautta sitten naapuri kertoi, että se näkee omalla tietokoneellaan tiedostoni - ja mun verkkoni piti olla salasanan takana!

Sanna kirjoitti...

Minun mieheni tietokone myös alkoi käyttäytymään aivan omituisesti. Se on todella jumissa sekä hidas, silloin kun toimii. Olisi tarve saada huolto tietokoneelle nopeasti. Toivottavasti sinullakin tuo ongelma selvisi. https://www.poikajakissa.fi/palvelut