lauantaina, heinäkuuta 08, 2006

Muutoksen tuuli

Valokuvantorstain seitsemännen viikon haaste, aiheena muutos.

Muutoksen tuuli puhaltaa siperilaiskylässä syksyllä 2004. Tarkemmin sanottuna Hanti-Mansiskissa. Kissa istuu verannalla ja ihmettelee. Mahtaneeko näkyä kuvassa? Muutosta dynaamisena tapahtumana on aika vaikeata kuvata. Muutos on ainoa pysyä tila maailmassa, ja loppua seuraa alku, sanoo alla oleva kirja, jonka kuvasin tänään parvekkeellani. Kirjan kannelle on pudonnut kuihtuneen pionin kukkia. Kirja on kiinalainen I Ching, Muutosten kirja. Sen sanotaan olevan olevan 5000 vuotta vanha. Minun kappaleeni on paljon nuorempi, mutta resuiseen kuntoon luettu Niin ahkerasti olen muutoksia tutkinut vuosien mittaan.

2 kommenttia:

Rita Dahl kirjoitti...

Kissa näkyy kuvassa! Olet hyvä valokuvaaja, otoksia, joissa tekniikan sijasta tunnelmaa, hyviä kuvakulmia.

Hanti-Mansinskissa oli mukavaa, lämpimät muistot, paitsi moskovalaisesta dramaturgosta. Oletko menossa Petroskoihin syyskuussa? Minä taidan sen sijasta suunnata Nigeriaan, valkoinen neekeri kun olen.

Anonyymi kirjoitti...

Juu, olen menossa Petroskoihin, kaksikin kertaa syksyllä näillä näkymin.